Emne:

Danmon Group på Nordic TV Summit 2017

Billede:
Benny700x500.jpg
Kort tekst (introtekst):
Danmon New Media som gæstetaler på Nordic TV Summit 2017
Tekst:


”Taking TV innovations to the next level: How AI Technology Can Unlock Value from Video AI”


Nordic TV Summit 2017 er en de vigtigste internationale events indenfor OTT (Over The Top) video streaming branchen. Eventen er en årlig tilbagevendende international heldags konference, som skal inspirere og give dybtgående indsigt i leverings metoder og nye veje til hvordan man eksempelvis kan opnå bedre kundeloyalitet og give perspektiver på hvordan man udvikler den kommercielle del.
Årets konference blev afholdt den 26. september i København og tiltrak deltagere fra hele verden. Danmarks største online filmtjeneste Blockbuster gav et spændene indblik i hvordan de med stor succes udvikler deres TVOD services i norden. Internationale platforms udbydere som Netflix og Facebook gav deres bud på deres tanker og erfaringer samt hvilke muligheder de ser i forbrugernes bevægelser væk fra traditionelt flow tv til SVOD AVOD og TVOD. Betegnelserne dækker over de forskellige former for den kommercielle model bag tjenesten.


S,A,T VOD


I en verden af forkortelser så er det på sin plads at slå fast at SVOD er Subscription Based Video On Demand – her udbydes servicen som en abonnements ordning. AVOD er Ad-supported Video On Demand, altså hvor leverance modellen understøttelser reklamer. TVOD transactional Video On Demand hvor køb foretages individuelt fra gang til gang. Flere markeds analytikere påpegede som man måske kunne forvente at AVOD modellen er sensitiv for brede og uvedkommende reklamer som i sidste ende påvirker loyalitets faktoren.
Til gængæld ses denne model som kommercielt attraktiv. Andre gennerelle udfordringer i markedet er at skabe den problem frie bruger interaktion, ikke bare ud fra et interaktion til brugerflade synpunkt men også ud fra ”Content recommendation” altså en intelligent præsentation og forslag af nyt materiale som ud fra analyser af brugerens profil og handle mønstre giver en optimal anbefaling til næste video. 


Danmon New Media på scenen : How AI Technology Can Unlock Value from Video AI.


De store IT giganter Microsoft og IBM var også på scenen, sidst nævnte havde indbudt Danmon New Media som er IBM´s strategiske samarbejdspartner i Media og Entertainment på det nordiske marked, med som gæste taler over emnet ”Taking TV innovations to the next level: How AI Technology Can Unlock Value from Video AI”.


Der er ingen tvivl om at vi hos Danmon New Media oplever meget stor interesse for hvordan man med AI løsninger som IBM Watson kan understøtte forretningen, emnet AI er et hot-topic for mange spillere i medie markedet. Hvordan sikrer man bedst mulig optimering og målrettet annoncering til slutbrugeren, hvilke forslag til andre videoer skal vi give. Watson kan gennem avanceret analyse opnå unik viden om kundeadfærd og værdifuld indsigt i parametre som optimering af genbrug af indhold, dynamisk tilføjelse, forbedret målrettet annoncering, forbrugerprofilering og engagementsanalyse. 
Arbejdsprocesser hvor mange timers video optagelser manuelt tagges er en tung og langsommelig proces. Her vil Watson være et rigtigt godt bud på hvordan Meta tagging kan automatiseres. Hvordan kan vi promote film så vi skaber større interesse og viden inden playout startes? Watson kan også ud fra opsatte kriterier som stemning og indhold sammensætte en rå-trailer der vil kunne sikre en optimal trailer pre-view mulighed for brugeren.


The Raise of The (Smart) TV


Ofte forbindes udtrykket OTT som en bred betegnelse for VOD løsninger, men flere udbydere satser i stigende omfang også på live/flow tv på OTT platformen. Traditionelle flow TV ydelser betegnes mere korrekt som Linear TV. OTT live og A, S & T - VOD´s er alle services som ses på alt andet end TV, specielt når publikum er under 25 år. Norske NRK fortalte at favorit platformen for succes serien SKAM for de unge under 25 årige er 2% for TV og 90% for portable devices. Dette til trods er det interessant at flere udbydere oplever Smart TV med on-board app´s  som ”The Raise Of the TV” som familien fælles underholdnings platform.


Udviklingen af OTT services gennem de seneste år.


Mulighederne i det kommercielle potentiale, den øgede konkurrencesituation og alle de teknologiske udfordringer der naturligt følger med, giver de ældre platforms udbydere store udfordringer. Mange løsninger er i dag opbygget ud fra hvad der var til rådighed for 3-4 år siden. Ønsket om skallering, loyalitets problemer, ukendskab til kundernes præferencer, sikring af indholds rettigheder, overvågning af multichannel løsninger giver store udfordringer.


Danmon New Media


Hos Danmon New Media arbejder vi på tværs af landegrænser med ressourcer i både Danmark Norge og Sverige. Vores DNA kommer fra Danmons 40 årige erfaringer med at opbygge TV og radio stationer over hele verden. Vores fokus er at hjælpe vore kunder med den digitale transformation, afdække og udnytte deres forretningspotentiale og dækker over alle discipliner indenfor OTT, AI, Digital Rights Management, probing og workflow optimering.


Benny Schwaner
Nordic Business Development Manager New Media & IT

Læs mere om Danmon Media & IT her


https://www.nordictvsummit.com/

Benny nyhed



    Her kan du tilmelde dig vores nyhedsbrev.


    Danmon Group Denmark A/S | Nybrovej 99, 2820 Gentofte | Telefon 45 96 88 00 | info@danmon.dk | Salgs og leveringsbetingelser

    Danmon Group Denmark A/S er en del af Dan Technologies A/S, en international koncern med hovedkontor i København og med selskaber og aktiviteter i Danmark, Sverige, Norge, England, Tyskland, Spanien, Portugal, Dubai og Vietnam.


    Find os i det øvrige Skandinavien:

    Danmon Group Norway AS og Danmon Group Sweden A/S

      ibmpartner